Lean en mean door het WBSO-proces!

Lean en mean door het WBSO-proces!

Op 5 september publiceerde RVO dat de eerder voorgestelde wijzigingen doorgaan. De subsidie intermediairs kijken reikhalzend uit wat er in oktober gelanceerd gaat worden! Of toch niet… en wordt de soep niet zo heet gegeten.

Belangrijk zijn natuurlijk de wijzigingen in het aanvraagformulier zelf. Het wordt eenvoudiger, logischer en sommige velden groter. Hoogst noodzakelijk, fijn! Maar er zal nog meer wijzigen. Het offline-programma verdwijnt en wordt vervangen door een invulbaar PDF. Oude wijn in nieuwe zakken? Technologisch niets nieuws onder de zon. En het proces lijkt nog altijd bewerkelijk, de projectvragen kunt u in het PDF-formulier invullen. De overige vragen dienen alsnog in het online-programma ingevuld te worden, volgens het RVO-bericht. Dus helemaal offline is het nog altijd niet.

Hoe zit het met uw eerdere inspanningen uit vorige WBSO-aanvragen? De projecten kunt u in het online-programma overnemen. Online-programma, ook daar dus niet offline verder werken aan uw nieuwe WBSO-aanvraag?

Werkt u met Word, Excel en PDF? Heeft u verschillende versies van (delen van) de aanvraag waar u met uw klant aan werkt? En die stuurt u nog altijd via onbeveiligde email-kanalen over het wereldwijde web? Terwijl de cybercrime-berichten ons toch dagelijks bereiken. Ver van uw bed denkt u! Dichter bij huis dan, hoe zit het met de nieuwe privacywetgeving (oftewel de Algemene Verordening Gegevensbescherming – AVG). Hoewel er pas vanaf mei 2018 op gecontroleerd gaat worden, zult u persoonsgegevens (BSN is de bekendste en gevoeligste, maar bijvoorbeeld iets simpels als een emailadres valt er ook onder) toch niet per onbeveiligde email versturen, hoop ik dan maar? Een datalek is zo ontstaan… en zowel de Wbp als de AVG stellen serieus hoge boetes in het vooruitzicht als u het niet op orde heeft.

Genoeg stof om over na te denken, maar wellicht niet direct van invloed op uw operatie, denkt u. Het nieuwe, nog steeds complexe online-aanvraagproces helpt u niet om significante besparingen in tijd en kosten te realiseren. Laat staan dat het u helpt om lekker met uw klant te kunnen sparren. Dat u direct, veilig en digitaal kunt samenwerken. Bij uw klant met een kop koffie erbij of tijd- en plaatsonafhankelijk. Om daarna met een druk op de knop alle aanvragen, compleet en in één keer in te dienen bij het RVO.

Haalt u (wel) nog altijd, na veel bellen en mailen om een antwoord, de machtiging op om in te mogen dienen? Rijmen en dichten uw consultants zelf iedere keer weer een mooie email als er een vragenbrief van het RVO binnen is gekomen? Moeten ze zelf in de gaten houden om die ene email niet te vergeten te maken, te versturen en op te volgen? Of maken ze gebruik van de volledige geautomatiseerde en toch persoonlijke communicatie- en notificatiemogelijkheden van WBSO-Online? Die automatisch, op juiste moment met uw klant communiceert en de voortgang in de gaten houdt.

Is het nog altijd zoeken en uw consultants nalopen om overzicht en inzicht in de stand van zaken te krijgen omdat de spreadsheet weer eens niet helemaal bijgewerkt is? Of ziet u als DGA met een klik op de knop hoe uw business ervoor staat.

U snapt het al. Dat kan anders. Héél anders! En véél Beter voor uw Business. Maak kennis met WBSO-Online van Gilde-BT. We zijn geen subsidie-adviseur, dus maakt u zich daar alvast geen zorgen over. We zijn wel dé partij die een COMPLETE webgebaseerde toepassing heeft ontwikkeld waarmee de ondersteuning van uw WBSO-klanten een peuleschil wordt. Van aanvraag tot en met verantwoording!

Efficient, Innovatief en Veilig.

En de WBSO-Online toepassing kan van u worden! Geheel in uw eigen huisstijl en imago.

Getriggerd wat WBSO-Online voor u kan betekenen? Neem een kijkje op wbso-online.nl of neem direct contact met ons op 077-320 2000.

 

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.